10 konkrete eksempler

Markedsføring Tone of voice 10 konkrete eksempler
  1. Vi skriver til “du” og “dig”, så vi skaber en personlig dialog med læseren.

  2. Vi skriver fra “vi” og “os”, så vi får et levende sprog med en tydelig afsender.

  3. Vi skriver, som vi taler - så vi bruger eksempelvis “den” i stedet for “denne”.

  4. Vi skriver i nutid, så teksten bliver levende.

  5. Vi skriver på dansk, så vi undgår fremmedord og engelske udtryk.

  6. Vi skriver kort, godt og præcist.

  7. Vi bruger ikke udråbstegn - vi taler, vi råber ikke.

  8. Vi er flittige til at bruge “enter”-tasten og lave linjeskift, så vores tekst er nem at skimme.

  9. Vi er inkluderende og husker, at vi ved meget mere end læseren - så vi sørger for at få det hele med.

  10. Vi er direkte og personlige i vores sprog - derfor bruger vi ikke ord som “man” og “vedkommende”.
Billede (59).png

Titel mangler

Besked mangler

Velkommen

Log ind med din email