LOFnet
Vesterbrogade 35, 2. tv
LOF på Facebook
Sekretariatets lokaler på Vesterbrogade i København summede af aktivitet, da LOF’ere fra hele landet mødtes til vinterens skoleledertræf. Markedsføring og udviklingsarbejde var på programmet, som blev krydret med gensynsglæde, gode idéer og vigtige diskussioner.
Hvordan vinder vi opmærksomheden?
Kampen om folks opmærksomhed har aldrig været større. Vi bombarderes med tilbud om alt lige fra haveredskaber til kulturarrangementer. Du bliver valgt fra, hvis du ikke har noget spændende at tilbyde”, sådan sagde Mads Bergmann i sit oplæg til skoleledertræffet.
Mads Bergmann gæstede træffet for at dele ud af sine erfaringer med kommunikation og markedsføring, blandt andet fra sit arbejde med flere afdelinger i LOF. Sammen med et kig på medieudviklingen i Danmark gav han sine bud på, hvordan vi i LOF kan komme bedre ud over rampen.
”Det lyder måske ikke som en dyb tallerken, men kunsten er at omsætte intentioner til praksis. Vi kan med fordel blive skarpere på målgruppen, kursusbeskrivelser, sociale medier og – ikke mindst – lære af de indsatser, vi laver,” siger Mads Bergmann.
LOF Udvikling: Vejen mod fremtidens LOF
Med afsæt i landsorganisationens strategi blev der taget hul på arbejdet med fokuseret udvikling i organisationen under titlen LOF Udvikling. Indsatsen bygger videre på de tidligere års udviklingsarbejde og skal sikre, at LOF forbliver et attraktivt og tidssvarende oplysningsforbund. Til skoleledertræffet bød programmet derfor også på en workshop, hvor idéer og input blev kvalificeret.
”Vi skal arbejde endnu mere fokuseret sammen om at skabe kvalitet i de rigtige tilbud. Det her skal være en fælles indsats for udvikling, hvor både processen og resultaterne giver mening for alle dele af organisationen. Vi skal passe til den tid, vi lever i – og vi skal gøre det sammen på tværs af landet,” sagde Per Paludan Hansen i sin introduktion.
Ambitionen er at præsentere LOF Udvikling ved Idétræf 2025.