LOFnet
Vesterbrogade 35, 2. tv, 1620 København V
LOF på Facebook11. juni 2025
Inden vi ser os om, er det tid til at byde velkommen til efterårets aktiviteter med en ny sæson med nye kursister, friske ideer og gode muligheder for at skabe levende fællesskaber. For at få så mange som muligt med, er det vigtigt, at vi får fortalt om alt det, vi tilbyder.
Her får du inspiration til markedsføring fra fire skoleledere rundt omkring i landet.
Lone Husted, skoleleder i LOF Midtjylland
Facebook og nyhedsbreve er guld værd i vores markedsføring. Det er her, vi når bredt ud og samtidig kan tale direkte til både nuværende og kommende kursister. Det samme gælder informationsmøder, hvor potentielle kursister gratis kan komme forbi og høre om vores tilbud. I år gør vi det med vores FVU-kurser, men man kan også bruge det på andre områder – for eksempel inden for sprog og bevægelse. Det er en god måde at møde folk ansigt til ansigt og skabe tillid til det, vi tilbyder.
John Dalsgaard, skoleleder i LOF Vordingborg og LOF Stevns
Jeg deltager i mange forskellige arrangementer og events i løbet af sommeren. Her sørger jeg for at tage LOF med under armen – det kan være i form af foldere, flyers eller bare den gode fortælling. På den måde kommer vores tilbud længere ud, og jeg får talt med folk i øjenhøjde. Jeg vil klart opfordre andre til at gøre det samme.
Louise Weiss Pedersen, skoleleder i LOF Syd
Hvis jeg skal fremhæve én ting, så er det at dele opslag i de lokale Facebookgrupper. Rigtig mange byer har grupper som ”Det sker i Sønderborg”, ”Alle os i Gråsten” og ”Vi bor i Tønder”. Her får folk deres information om det, der sker lokalt – og her skal vi være med. Det tager lidt tid at finde de rigtige grupper, men det er det hele værd. Det er en enkel og gratis måde at nå længere ud med vores aktiviteter.
Zabrina Natasja Kondrup, skoleleder i LOF Sorø
Hvis ikke allerede du er kommet i gang, så leg lidt med Canva eller Vistaprint. Det er nemt at lave små flyers, postkort eller visitkort – og de er gode at have med, når du vil gøre opmærksom på dit tilbud i fx venteværelser, foreningshuse, lokale arrangementer mv. Korte videoer med billeder og enkle budskaber fungerer godt og skaber opmærksomhed på de sociale medier. Du behøver ikke at være en haj til mediedesign, alle rammerne er skabt til dig, så du skal bare indsætte billeder og tekst.
På LOFnet har vi samlet inspiration, skabeloner og materialer til markedsføring af aktiviteterne efter sommerferien. Mangler du noget, eller har du selv noget, du gerne vil dele med andre, så send en mail til kommunikationskonsulent Louise Wiederquist på lw@lof.dk.