Ro, renlighed og regelmæssighed virker også på nyhedsbreve

Ro, renlighed og regelmæssighed virker også på nyhedsbreve

25. februar 2025

Småbørn trives med ro, renlighed og regelmæssighed - og det gør dine nyhedsbreve også. Ved at bruge de tre R'er skaber du et professionelt og effektivt nyhedsbrev, der fastholder dine læsere.

Ro og renlighed

Er dit nyhedsbrev let at læse og overskue?

  • Tjek grammatik og stavning.
  • Sørg for en ryddelig opsætning.
  • Hold indholdet relevant i forhold til emnelinjen.
  • Brug de samme billeder i nyhedsbrevet og på dine kurserne på hjemmesiden.

Undersøgelser viser, at når du anvender det samme billede i både nyhedsbrev og på din hjemmeside, kan det øge konverteringen med op til 28 %.

Små detaljer kan være afgørende. Hvis din opsætning er rodet eller dit sprog uklart, kan du miste dine læsere før, de når til pointen.

Regelmæssighed

Hvor ofte skal du sende et nyhedsbrev ud?

Der findes ingen faste regler, men du skal sandsynligvis sende oftere, end du tror.

  • Del lange nyhedsbreve op i mindre bidder.
  • Overvåg, hvad dine læsere klikker på, og giv dem mere af det.

Vi har ofte svært ved at overskue for mange nyheder på én gang, så fordel indholdet i flere nyhedsbreve frem for at sende alt på én gang.

Få dine læsere til at åbne dit nyhedsbrev

Emnelinjen afgør, om dit nyhedsbrev bliver åbnet. Her er nogle effektive eksempler:

  • Få pladser (på madlavningskurset i Aars)
  • Gratis (foredrag om EU-oplysning i Sønderborg)
  • Kun i dag (yoga i Viborg med rabat - vi hæver priserne i morgen)
  • 5 tips til (en sjov ferie i Kolding, en stærkere krop, mere kreativitet i hverdagen)
  • Sidste chance (for at blive en haj til mønsterstrik, for at købe billetter til et populært foredrag, for at nyde saunagus i marts)

Prøv også at bruge emojis til at skabe blikfang, men hold det simpelt - fx to velvalgte emojis i emnelinjen.

Ved at følge de tre R'er sikrer du, at dine nyhedsbreve fanger interessen, er lette at læse og kommer ud i et tempo, som dine læsere kan følge med i. I sidste ende betyder det, at du får solgt flere billetter.

Årsmøde 2025: Det, der er vigtigt for samfundet, er vigtigt for os

  • 27. maj 2025 - Engagerede LOF’ere fra hele landet var med, da der var årsmøde i LOF’s landsorganisation 24. maj 2025.

Kommunalvalgkampen er skudt i gang

  • 13. maj 2025 - Det er vist ikke gået nogen LOF-næse forbi, at der til november er kommunalvalg. I LOF har vi på flere niveauer arbejdet med lokal interesse...

LOF lancerer podcast om EU

  • 9. maj 2025 - Forsvar, biodiversitet, turisme og beredskab. Du tænker måske ikke over det i hverdagen, men EU har stor indflydelse på din hverdag og på de...