Ro, renlighed og regelmæssighed virker også på nyhedsbreve

Ro, renlighed og regelmæssighed virker også på nyhedsbreve

25. februar 2025

Småbørn trives med ro, renlighed og regelmæssighed - og det gør dine nyhedsbreve også. Ved at bruge de tre R'er skaber du et professionelt og effektivt nyhedsbrev, der fastholder dine læsere.

Ro og renlighed

Er dit nyhedsbrev let at læse og overskue?

  • Tjek grammatik og stavning.
  • Sørg for en ryddelig opsætning.
  • Hold indholdet relevant i forhold til emnelinjen.
  • Brug de samme billeder i nyhedsbrevet og på dine kurserne på hjemmesiden.

Undersøgelser viser, at når du anvender det samme billede i både nyhedsbrev og på din hjemmeside, kan det øge konverteringen med op til 28 %.

Små detaljer kan være afgørende. Hvis din opsætning er rodet eller dit sprog uklart, kan du miste dine læsere før, de når til pointen.

Regelmæssighed

Hvor ofte skal du sende et nyhedsbrev ud?

Der findes ingen faste regler, men du skal sandsynligvis sende oftere, end du tror.

  • Del lange nyhedsbreve op i mindre bidder.
  • Overvåg, hvad dine læsere klikker på, og giv dem mere af det.

Vi har ofte svært ved at overskue for mange nyheder på én gang, så fordel indholdet i flere nyhedsbreve frem for at sende alt på én gang.

Få dine læsere til at åbne dit nyhedsbrev

Emnelinjen afgør, om dit nyhedsbrev bliver åbnet. Her er nogle effektive eksempler:

  • Få pladser (på madlavningskurset i Aars)
  • Gratis (foredrag om EU-oplysning i Sønderborg)
  • Kun i dag (yoga i Viborg med rabat - vi hæver priserne i morgen)
  • 5 tips til (en sjov ferie i Kolding, en stærkere krop, mere kreativitet i hverdagen)
  • Sidste chance (for at blive en haj til mønsterstrik, for at købe billetter til et populært foredrag, for at nyde saunagus i marts)

Prøv også at bruge emojis til at skabe blikfang, men hold det simpelt - fx to velvalgte emojis i emnelinjen.

Ved at følge de tre R'er sikrer du, at dine nyhedsbreve fanger interessen, er lette at læse og kommer ud i et tempo, som dine læsere kan følge med i. I sidste ende betyder det, at du får solgt flere billetter.

Servicetjek af designmanualen

  • 4. marts 2025 - LOF’s visuelle identitet er blevet kigget efter i sømmene for at sikre, at alt er friskt og sprødt.  "Selvom det jo kun er to år siden, at...

Kronik: Vi har brug for et folkeligt beredskab

  • 4. marts 2025 - Kan folkeoplysningen styrke vores demokratiske modstandskraft? Få svaret i en kronik i Avisen Danmark af Per Paludan Hansen.

Inspiration til nyhedsbrevet med ChatGPT

  • 13. februar 2025 - Kender du det, når du lige står og mangler inspiration til en god emnelinje til dit nyhedsbrev? Så kan du få hjælp af ChatGPT. Trin 1 Kopi...