LOFnet
Vesterbrogade 35, 2. tv
LOF på FacebookFacebook kan være en fantastisk måde at markedsføre aftenskolernes tilbud til mange forskellige målgrupper. Men hvis du skal bruge din tid klogt, er der lige et par ting, du bør overveje.
Profilbillede og coverbillede
Det er alfa omega at have profilbillede og et coverbillede på sin Facebookside. Det er lettest at uploade billeder i JPG-format til Facebook. Vi anbefaler, at I bruger LOF's logo som profilbillede og finder et coverbillede, der viser mangfoldigheden i jeres tilbud.
Vedligeholdelse
En Facebookside fungerer som et udstillingsvindue, hvor I kan vise, hvad I har i butikken. Hvis der ikke er noget i vinduet, sender I et signal om, at der ikke sker noget i aftenskolen. Sørg for at lægge et billede eller en historie ud et par gange om ugen.
Målgruppe
Tænk over, hvem I vil henvende jer til på siden. Vil I bruge den til at tiltrække nye kunder eller er det en intern side, der primært er rettet mod nuværende kunder og deltagere, der kender jer i forvejen?
Boost og annoncering
For år tilbage kunne man fint klare sig på Facebook uden at bruge en krone. Nu er virkeligheden en anden, og det kræver et markedsføringsbudget, hvis I skal ud over rampen med jeres aktiviteter.
Læs mere om konkurrencer på Facebook
Svar
Hvis der kommer henvendelser fra folk på jeres side, er det vigtigt at svare så hurtigt som muligt. Beslut, hvem I afdelingen, der skal svare på opslagene. I bør også overveje, hvad I vil gøre, hvis der kommer en meget negativ kommentar på jeres side. Forsøg altid at få samtalen væk fra Facebook ved at opfordre personen til at kontakte jer på mail eller telefon.
Rettigheder
Den, der opretter siden, bliver automatisk administrator. Administratoren kan give andre personer rettigheder som administrator eller redaktør. Det kan være en fordel at være flere administratorer, så man kan dække ind for hinanden. Sørg i så fald for at være enige om, hvem af jer, der svarer på hvad.